Saturday, February 20, 2016

That special day of me | 母亲受难日






渐渐地长大,
生日或许会变得不再重要;
不再是一个很重要的日子,
小时候的期待感以及兴奋感也会因为长大后周围而减低了。


#0218
这一天 刚离开学院怀抱的我
还是有着那勉强压抑自己 不要期待不要兴奋的情绪
毕竟一年才有一次
也只有这时候
有些很久很久甚至快忘记的朋友会出项祝福你
我喜欢的 享受的 是那份联系 那份人与人之间的情


二十几年前的这一天
我母亲大人在马六甲著名诊所痛了四天才把我带到这世界上
真真辛苦的是她 辛苦她因为太了解我这女儿要的东西
每一年都很费心思、时间、最重要还有金钱 为的只是要我开心



人生第三个阶段了,
慢慢步入工作这阶段,
不再是大家会给你大大惊喜的年龄了,
该释怀了。



我很幸运,
因为每一年都有他人羡慕 以及 我最最珍贵的家人一起温馨庆祝
穿着睡觉衣服 关灯 关电视
大大声唱着生日歌给我
最温馨。


就连我最最疼爱的阿姨们
都不会忘记我的生日 每一年都给我惊喜
今年更是给了惊喜要我自己发觉
还有送上我最爱喝的茶
都好美好美
我真的很开心


朋友们花样百出的祝福,
真的很让我感动!
跨国拨电祝福、故意不睡觉等准准12点祝福、
甜甜祝福、放我丑照祝福、特别人的祝福..
我很幸运 他们都那么费神地要给我感觉不同
感恩



还有很多很多接下来要预约我的
哈哈哈哈
他们都太太可爱了
我很幸运有他们



今年唯一不同的  是同事
全公司的人都不断送上生日祝福 很惊喜
甚至还有我可爱的其中一位同事还突然叫我伸手
握着我的手大大声唱生日歌给我听
当时的我又害羞又感动
特别特别感恩
Wishes from the whole company through emails. And they wished again when they see me in real or sing me birthday song. So cute




#0218
也可以很简单
不过从来不会让我忘记我有多么幸运
我很感恩



不一样的阶段让我仍然在适应中,
不过我相信更好的都在我的前方路上。
:)










#0218
It's my birthday.
Pretty obvious.


Everyone are unique in their own way,



At first,
I can't really adapt into atmosphere of working life,
where your birthday sometimes are actually nothing for others.



Everyone wish to have that little concern of others on them,
probably on their big day.
They just need some positive energy at least on that day to make them feel better and stay motivated.



Well,
can't resist that I'm still in those childhood feeling where I get excited and tend to expect something,
although I try hard to control myself not to feel that way.
Just can't help it,
I feel something different in me.
I feel like walking around but with transparent crown on top of my head.

yeahh, that's how I feel in real.




I'm blessed.
Having my birthday celebration with my family every year,
which is the most precious one in our life.
How many can get a simple celebration with family?
Imagine my family are all in sleep wear or random comfy wear,
shut off television and make the whole house black out,
and they sing me birthday song.
So so simple,
yet the best.



My supermom,
always the one who knows me very well.
And every year spend the most including efforts, time, money everything,
just want me to be happy.
As simple as that.
Give me everything she had.
I'm blessed, and very thankful.


My aunts,
handmade me a huge heart shape cake,
giving my favourite tea as my present...
They remember my birthday every year!
Hand-made the unique and only one birthday cake, just for me! :)

My friends,
they all do it in very very very creative way!
Most of them,
from calling oversea, stay up late till 12am wanted to wish me but accidentally fall asleep,
posting my worst photos to spoy my "market", I guess that's one of the reason I'm still single.
There're even more reserve of my weekends.
Just cute!
They're the best part I have.



In the so call third stage of living stage,
which is almost step into working life.
The difference of my birthday this year,
is to have wishes from the whole company,
one of them even ask to hold my hand and sang birthday song for me loudly.
I feel shy and touch at the time,
try to control my emotion.
It's just sweet.



#0218
Can be very very simple,
but the memories stays in my heart are the best of the best!


Stay positive!
I believe the positive one waiting ahead during my life journey.
Peace



Appreciate, Stay Blessed.
珍惜,感恩。



#0218
#FebruaryBaby


Sincerely,
May.

❥♒

No comments:

Post a Comment